Getin Bank w przymusowej restrukturyzacji. Bankowy Fundusz Gwarancyjny uspokaja klientów

Bankowy Fundusz Gwarancyjny rozpoczął 30 września 2022 r. przymusową restrukturyzację Getin Noble Bank S.A. Fundusz tłumaczy ten ruch złą sytuacją kapitałową Getin Banku i koniecznością ochrony depozytów klientów. Najważniejsza informacja płynąca z komunikatu: klienci wciąż mają dostęp do swoich środków i w ich przypadku nic się nie zmienia.

Najważniejsze informacje dla klientów

Pełen komunikat Bankowego Funduszu Gwarancyjnego przeczytasz tutaj. Oto najważniejsze wnioski z informacji przekazanych przez fundusz:

  • już 3 października 2022 r. działalność Getin Noble Bank S.A. zostanie przeniesiona do Banku BFG S.A., którego właścicielem od tego dnia będą Bankowy Funduszu Gwarancyjnego oraz System Ochrony Banków Komercyjnych S.A. Ta druga jednostka została utworzona przez osiem banków: Alior Bank S.A., Bank Millennium S.A., Bank Pekao S.A., BNP Paribas Bank Polska S.A., ING Bank Śląski S.A., mBank S.A., Powszechna Kasa Oszczędności Bank Polski S.A., Santander Bank Polska S.A)
  • dotychczasowi będą obsługiwani tak jak do tej pory i mają dostęp do swoich wszystkich oszczędności (zarówno w placówkach, jak i przez internet)
  • klienci mogą korzystać z kart i bankomatów. Nie zmieniają się numery rachunków bankowych. Bez zmian pozostają też strony logowania, hasła i loginy do bankowości internetowej
  • do Banku BFG S.A. przeniesione zostaną m.in. wszystkie depozyty, a także kredyty w PLN
  • kredyty należy spłacać na dotychczasowych zasadach
  • kredyty hipoteczne denominowane lub indeksowane do walut obcych (CHF, EUR, USD, JPY) są wyłączone z przeniesienia i pozostają w Getin Noble Bank S.A., jednak sytuacja kredytobiorców mających hipoteczne kredyty walutowe w zakresie ich obsługi również nie ulega zmianie: należy je spłacać na dotychczasowych zasadach i na dotychczasowe numery rachunków. Polecenia przelewu z przeniesionych rachunków bankowych będą dalej realizowane, a klienci posiadający kredyty hipoteczne w walutach obcych będą obsługiwani bez zmian.
  • w związku z przymusową restrukturyzacją Getin Noble Bank S.A. klienci nie muszą podejmować żadnych działań

VeloBank S.A

Z komunikatu dowiadujemy się również, że bank, do którego zostanie przeniesiona działalność Getin Banku, będzie docelowo działał pod nazwą VeloBank S.A. Aktualnie trwa proces rejestracji zmiany nazwy. Również placówki zmienią w przyszłości logo na VeloBank S.A.

Infolinia

Całodobowa infolinia dla klientów indywidualnych dostępna jest pod numerami:

  • +48 664 919 797
  • +48 32 604 30 01

Z kolei klienci firmowi i sektora publicznego mogą skorzystać z infolinii od poniedziałku do piątku w godzinach 8.00 – 20.00 pod numerami +48 608 019 700 lub + 48 32 604 30 25

Dodatkowe informacje

Informacja o przyczynach i skutkach przymusowej restrukturyzacji wobec Getin Noble Bank S.A.