Przeniesienie numeru do innego operatora telefonicznego może być doskonałą okazją na zyskanie lepszej oferty. Wyższy pakiet internetu, pierwsze miesiące gratis, korzystniejsze warunki cenowe – to tylko część z bonusów, jakie można zyskać przechodząc do innej sieci.

W tym wpisie znajdziesz informacje, jak przebiega proces przejścia do innej sieci. Sprawdzisz też aktualne oferty operatorów.

Co teraz oferują operatorzy?

Kliknij TU jeśli nie widzisz poniższej listy z ofertami

Jak przenieść numer do nowego operatora?

Po wybraniu oferty, zgłaszasz nowemu operatorowi chęć przeniesienia numeru. Możesz to zrobić np. w salonie, telefonicznie lub na stronie internetowej klikając w opcję "Przenoszę numer", która jest dostępna przy przeglądanej ofercie. Jeśli przenosisz numer poza salonem, wtedy operator wyśle do Ciebie bezpłatnie kuriera z dokumentami do podpisania.

I tu dobra wiadomość. Wszystkie formalności związane z przeniesieniem numeru, w tym te dotyczące rozwiązania umowy ze starym operatorem, załatwia za Ciebie sieć, do której przechodzisz.

Twoje dane we wniosku o przeniesienie numeru muszą być zgodne z tymi, które podałeś podczas zawarcia umowy z dotychczasowym operatorem lub przy rejestracji karty pre-paid. W innym przypadku przeniesienie numeru nie będzie możliwe.

Kiedy najlepiej przenieść numer?

Jeśli masz numer w ofercie pre-paid, nie musisz zastanawiać się, kiedy możesz przenieść numer. Możesz to zrobić w dowolnym momencie.

Jeśli korzystasz z oferty abonamentowej, możesz wybrać wśród następujących trybów przeniesienia numeru:

  • z zachowaniem okresu wypowiedzenia zawartego w umowie z aktualnym operatorem. Wybierz tę opcję, jeśli nie obowiązuje już Cię umowa terminowa
  • bez zachowania okresu wypowiedzenia umowy z aktualnym operatorem (w tym przypadku dotychczasowa sieć będzie miała prawo naliczyć Ci karę - jej wysokość zależy od zapisów w umowie)
  • z końcem umowy terminowej

Wiele możliwości przeniesienia numeru

Masz wiele możliwości zmiany rodzaju oferty, np:

  • z abonamentu na kartę pre-paid
  • z karty pre-paid na abonament
  • z abonamentu na abonament
  • z karty pre-paid na kartę pre-paid

Ile to trwa i czy coś kosztuje?

Przeniesienie numeru jest bezpłatne. Rozpatrzenie wniosku przez operatora następuje w terminie:

  • 6 godzin, gdy złożyłeś wniosek w dzień roboczy w salonie operatora
  • 3 dni roboczych, gdy wniosek składany jest inną drogą (internet, poczta, telefon)

Proces przeniesienia numeru trwa natomiast 1 dzień roboczy